OKTIG rendszer intézményi igénylő felület - BELÉPÉS »
 
 

HÍREK

Utazási kedvezményekhez használható okmányok és dokumentumok

2017-09-15

Összeállítottuk, hogy az oktatási intézménnyel aktív jogviszonyban álló tanulók/hallgatók milyen okmányokkal és dokumentumokkal vehetik igénybe a képzésük munkarendjének megfelelő utazási kedvezményt, valamint melyek azok a dokumentumok, amelyek utazási kedvezmény igénybevételére nem jogosítják fel tulajdonosukat.

 

Új beiratkozók diákigazolvány igénylése

2017-08-18

Az új beiratkozók diákigazolvány igényléséhez segítséget nyújt a Felsőoktatási diákigazolvány igénylés folyamatábra, valamint az alábbi, pontokba szedett tájékoztatás.

  • Az okmányirodában/kormányablakban a kérelmezők kizárólag a NEK adatlap igénylését kezdeményezik, a fénykép és aláíráskép felvételezéssel. Az okmányirodai NEK azonosító igényléséhez mindenképpen szükséges, hogy a kérelmező bemutassa a személyazonosításra alkalmas hatósági igazolványát (személyi igazolvány/útlevél/jogosítvány) és lakcímkártyáját. A NEK adatlapon szereplő NEK azonosító egy 16 karakter hosszúságú azonosító kód.
  • A hallgató a diákigazolvány igénylését minden esetben az oktatási intézményben, a tanulmányi rendszeren keresztül tudja kezdeményezni. A tanulmányi rendszerben szereplő adatok ellenőrzéséhez szükség van a NEK adatlapra és a lakcímkártyára.
  • Az intézményi ügyintéző a diákigazolvány elkészültéig egy Igazolást (ún. "ideiglenes diákigazolványt") állít ki a hallgatónak, amellyel a diákigazolványhoz kapcsolódó, állam által garantált kedvezmények igénybe vehetők.
  • Az oktatási azonosító szám olyan általános azonosító, amellyel az oktatási rendszerben egy megadott személy egyértelműen azonosítható (felépítése: 7-essel kezdődő, 11 jegyű számsor). Ez a szám a diákigazolványon és az igazoláson is szerepel. Felhívjuk figyelmüket, hogy a bérlet vásárlásakor a hallgató oktatási azonosító számát (7-tel kezdődő számsor) tüntessék fel a bérletszelvényen.

 

Diákigazolványok postázásával kapcsolatos információk

2017-02-08

2017. január 1. napjától megváltozott a diákigazolvány kipostázásának menete.

A változás első ütemeként az okmányirodai kézbesítés szűnt meg, ezáltal a külföldi lakcím feliratot és a településszintű lakcímet tartalmazó, valamint a lakcímen át nem vett kártyák kézbesítése az Oktatási Hivatalba történik. A Hivatal a küldeményeket intézményenként csoportosítva, az intézmény címére küldi meg, ezért kérjük, hogy ott keressék ezen diákigazolványokat.

A második ütemben 2017. február 15. napjától a lakcímre történő postázás is megszűnik, és minden igazolvány az intézményekbe érkezika. Kérjük, hogy a diákigazolványok átvételéről az oktatási intézményben érdeklődjenek.

Kérjük, hogy a lakcímen át nem vett igazolványokat ne az Okmányirodában vagy Kormányablakban keressék, mert azokat az Oktatási Hivatal az intézményekbe küldi tovább.