OKTIG rendszer intézményi igénylő felület - BELÉPÉS »
 
 

HÍREK

Veszélyhelyzeti rendelkezések

2020-11-20

Az Oktatási Hivatal 2020. november 19-én küldött, a diákigazolvány használatával kapcsolatos veszélyhelyzeti szabályokról szóló tájékoztató levelét letöltheti honlapunkról.

 

Érvényesítő matrica rendelése a 2020/2021. tanév 2. félévére

2020-10-30

Az Oktatási Hivatal 2020. október 30-án küldött tájékoztató levelét itt töltheti le honlapunkról.

 

Diákigazolvány érvényesítéssel kapcsolatos felhívás

2020-10-27

Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét, az iskolaszövetkezeti foglalkoztatás biztosítása érdekében a diákigazolvány érvényesítésével kapcsolatos teendőkre.

A társadalombiztosítás ellátásaira jogosultakról, valamint ezen ellátások fedezetéről szóló 2019. évi CXXII. törvény 6. § (1) bekezdése szerint az iskolaszövetkezeti foglalkoztatás azon hallgató számára biztosított, aki:

  • a nappali rendszerű oktatás keretében a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény (a továbbiakban: Nftv.) szerinti nem szünetelő (aktív) hallgatói jogviszonnyal rendelkezik, vagy
  • 25. életévének betöltéséig passzív, nappali tagozatos jogviszonnyal rendelkezik, vagy
  • jogviszonya megszűnését követően diákigazolványra jogosult, a diákigazolványra való jogosultsága lejártáig.

A veszélyhelyzet megszüntetéséről szóló 2020. évi LVII. törvény 89. § (1) bekezdése a veszélyhelyzet ideje alatt lejáró okmányok érvényességének meghosszabbításáról rendelkezik, azonban nem rendelkezik a diákigazolványra való jogosultság meghosszabbításáról.

Így azon hallgatók, akiknek jogviszonya a 2019/2020. tanév II. félévében szűnt meg, 2020. október 31. napjáig jogosultak diákigazolványra, ezzel együtt az iskolaszövetkezeti foglalkoztatásra.

Az iskolaszövetkezeti foglalkoztatás nem kezelhető a közlekedési kedvezmények igénybevételével analóg módon, tehát úgy, hogy a 2019/2020. I. féléves és 2019/2020. II. féléves érvényesítő matricával ellátott diákigazolványok esetében is december 15. napjáig van lehetőség a kedvezmény igénybevételére. A 2020. július 3-án kiküldött „Veszélyhelyzet utáni intézkedések kiegészítése” tárgyú levelünkben kifejezetten az utazási kedvezményeket kiemelve írtunk erről.

Az iskolaszövetkezetektől kapott tájékoztatás szerint a 2019/2020. II. féléves érvényesítő matricával 2020. október 31. napjáig igazolhatják a hallgatók az iskolaszövetkezeti foglalkoztatásra való jogosultságukat. 2020. október 31. napja után történő foglalkoztatáshoz a 2020/2021. tanév I. féléves érvényesítő matricával kell, hogy rendelkezzenek.

Kérjük, hogy a folyamatos iskolaszövetkezeti foglalkoztatás biztosítása érdekében, tegyék lehetővé a hallgatók számára a diákigazolványuk mielőbbi érvényesítését, és szíveskedjenek a hallgatók figyelmét felhívni arra, hogy a foglalkoztatáshoz szükséges a 2020/2021. tanév I. félévére érvényesített diákigazolvány bemutatása.

Amennyiben a fentiekkel vagy az OKTIG rendszer használatával kapcsolatos kérdése lenne, szíveskedjen azt az igazolvany@oh.gov.hu email címen jelezni.

 

2020/2021. tanév I. félévére szóló érvényesítő matrica kiküldése

2020-08-28

Felhívjuk figyelmüket, hogy 2020. augusztus 31-én, hétfőn az Oktatási Hivatal megkezdi a 2020/2021. tanév I. félévére használható felsőoktatási érvényesítő matricák kipostázását.

A matricák mellé küldött tájékoztató levelet itt olvashatja.

A felsőoktatási érvényesítő matricák átvételét az OKTIG rendszerben kell visszaigazolniuk az intézményeknek, az Átvétel művelet használatával, ezért kérjük, ne küldjenek vissza postai úton, faxon vagy emailben átvételi igazolást, mert azt nem áll módunkban feldolgozni.

 

Veszélyhelyzet utáni intézkedések kiegészítése

2020-07-06

Az Oktatási Hivatal 2020. július 3-án küldött tájékoztató levelét itt töltheti le honlapunkról.

 

Veszélyhelyzet utáni intézkedések

2020-06-18

Az Oktatási Hivatal 2020. június 18-án küldött tájékoztató levelét itt töltheti le honlapunkról.

 

2020/2021/1. féléves felsőoktatási érvényesítő matrica rendelésével kapcsolatos tudnivalók

2020-05-05

Az Oktatási Hivatal 2020. május 5-én küldött tájékoztató levelét letöltheti honlapunkról.

 

Frissen lejárt diákigazolvánnyal is igénybe vehetők az utazási kedvezmények

2020-03-26

A kihirdetett veszélyhelyzet miatt a közlekedési szolgáltatók a járványügyi veszélyhelyzet végét követő 15 napig elfogadják a 2019/2020-as tanév I. féléves matricájával érvényesített diákigazolványokat is és az igazolványokat helyettesítő igazolások elektronikusan kiküldött, majd otthon kinyomtatott másolatát is.

A köznevelési intézményekben bevezetett tantermen kívüli, digitális munkarend értelmében a tanulók nem látogathatják az oktatási intézményeket, és a hallgatók sem mehetnek be a felsőoktatási intézményekbe, emiatt nincs mód a diákigazolvány-igénylések benyújtására és az okmányt helyettesítő, pecséttel és aláírással ellátott, papíralapú igazolások kiadására. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium rendelkezése szerint azok a tanulók és hallgatók, akik még nem kaptak diákigazolványt, a számukra elektronikusan elküldött igazolást kinyomtatva vehetik igénybe az utazási kedvezményeket; a felsőoktatásban tanulók pedig március 31. után is kedvezményesen utazhatnak a 2019/2020-as tanév I. féléves matricájával érvényesített diákigazolványukkal.

 

Felhívás a felsőoktatási intézmények bezárásával kapcsolatban felmerült ideiglenes intézkedésekről

2020-03-12

Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány megelőzése, illetve következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében elrendelt veszélyhelyzet során teendő intézkedésekről szóló 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelet 4. § a) pontjára tekintettel az Oktatási Hivatal az alábbi intézkedéseket kérte az Innovációs és Technológiai Minisztérium Közlekedési Szolgáltatások Főosztályától:

  • a 2019/2020. tanév I. féléves matricájával érvényesített diákigazolványokat fogadják el a közlekedési szolgáltatók március 31. napja után is;
  • az eredeti aláírást és pecsétet nem tartalmazó igazolásokat fogadják el a közlekedési szolgáltatók.

Az ITM arról tájékoztatta hivatalunkat, hogy az intézkedéseket elrendelte, így a felsőoktatási intézmények bezárásából fakadóan a hallgatók nem szenvednek hátrányt a közlekedési kedvezmények igénybevétele során.

 

Felhívás oktatási azonosítószám nélküli diákigazolványok érvényesítésével kapcsolatban

2020-02-03

A 2019. szeptember 5-én a felsőoktatási intézmények részére küldött tájékoztató levélben foglaltaknak megfelelően az alábbiakra hívjuk fel szíves figyelmüket.

A 362/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 42. § (4) bekezdése szerint:

„Az e rendelet hatálybalépését megelőzően kiadott diákigazolványok az arra való jogosultság megszűnéséig az e rendeletben szabályozott módon érvényesíthetőek. Az e rendelet hatálybalépését megelőzően kiadott olyan diákigazolványok, amelyek oktatási azonosítószámot nem tartalmaznak, az e rendeletben meghatározott módon érvényesíthetők az azokra való jogosultság megszűnéséig, de legkésőbb 2020. március 31. napjáig.”

A jogszabályi rendelkezés célja a régi típusú, oktatási azonosítószámot nem tartalmazó diákigazolványok kivezetése. Azon régi típusú diákigazolványokat, amelyeken nincsen feltüntetve az oktatási azonosítószám, 2020. március 31. napjáig lehet ellátni érvényesítő matricával. Amennyiben a hallgató a diákigazolványára március 31. napja után szeretne érvényesítő matricát kérni, ez a kérés nem teljesíthető. A hallgatónak az okmányirodában NEK adatlapot kell kérnie, és új diákigazolványt kell igényelnie az intézményben, melynek elkészültéig igazolást lehet kiállítani a hallgató részére.

Azok a hallgatók, akik nem érvényesítik régi típusú, oktatási azonosítószám nélküli diákigazolványukat 2020. március 31. napjáig, mindenképpen új igazolványt kell igényelniük. Valójában annak is érdemes, aki érvényesíti, mert a következő féléves (2020/2021. tanév I. félév) matrica már nem tud rákerülni diákigazolványukra, ráadásul ezeknek a kártyáknak egy jó része nem elérhető az OKTIG nyilvántartásában, éppen az oktatási azonosítószám hiánya miatt.

Kérjük, hívják fel az aktív jogviszonnyal rendelkező, végzős hallgatók figyelmét arra, hogy akit érint (azaz régi típusú, kék diákigazolvánnyal rendelkezik, amelyen nem szerepel az oktatási azonosítószám és az utolsó félévét kezdi meg a 2019/2020. tanév II. félévében), az 2020. március 31. napjáig mindenképpen kérje az érvényesítő matricát diákigazolványára.

 

2019/2020. tanév II. félévére szóló érvényesítő matrica kiküldése

2020-01-29

Felhívjuk figyelmüket, hogy 2020. január 30-án, csütörtökön Hivatalunk megkezdi a 2019/2020. tanév II. félévére használható felsőoktatási érvényesítő matricák kipostázását.

A matricák mellé küldött megszemélyesítés nélküli, általános tájékoztató levelet itt olvashatja. Kérjük, segítsék munkánkat azzal, hogy biztosítanak egy illetékes kollegát, aki személyesen át tudja venni a küldeményt a GLS futárszolgálat munkatársaitól.

A felsőoktatási érvényesítő matricák átvételét az OKTIG rendszerben kell visszaigazolniuk az intézményeknek, az Átvétel művelet használatával, ezért kérjük, ne küldjenek vissza postai úton, faxon vagy emailben átvételi igazolást, mert azt nem áll módunkban feldolgozni.